zondag 13 december 2009

Zondaar

Vandaag was een zondig dagje. Deze ochtend heb ik lekker uitgeslapen. Wij hebben hier nl. een beurtrol : één dag van het weekend staat de ene op wanneer dochterlief al uit haar bed komt, en de andere dag van dat weekend staat de andere op. Zo kunnen we elk één dag uitslapen. Steeds een moeilijke beslissing wie er zal opstaan in een weekend wanneer er op & van de dagen iets gepland staat waarvoor we vroeg moeten opstaan. Meestal ben ik het slachtoffer. Ik kan er net iets minder moeilijk uit dan mijn vriend.

Vanochtend was het dus al 12u30 wanneer ik uit mijn bed gestrompled kwam. Normaal tracht ik in het weekend ten laatste om 11u30 op te staan.

Vervolgens heb ik bij het ontbijt (of moet ik hier "middagmaal" zetten?) 2 boterhammen met een vettig Kerstslaatje (kip met véél saus en enkele piepkleine stukjes groente in) gegeten en daarna een gigantisch stuk nougatinetaart (mjamie!). Bij het koken van ons avondmaal zijn er op de één of andere manier ook weer een handvol Pringleschips in mijn buik beland.

Avondeten was normaal, geen al te vettige dingen : rijst met saus (tika masala van het merk Carrefour) en een vegiburger. En daarna weer een stuk taart met pudding en slagroom. Tja, ik had gisteren zo'n taart gekocht aan 2/3 van de prijs, maar die moet vandaag wel opgegeten worden, want morgen is ze vervallen. Dus doe ik mijn best maar, want ik hou niet van verspilling. :-) Nee, echt ik kan er niet tegen als iemand iets verspilt : water (bij het tandenpoetsen bv.), eten weggooien (al kan ik niet ontkennen dat dit hier niet gebeurt, maar ik zit er dan wel effe mee gewrongen), papier met één zinnetje op dat al in de papiermand terecht komt (of erger nog, bij de restafval),... Ik tracht de natuur een beetje schoon te houden : lampen uit als ze niet nodig zijn, met de fiets naar 't werk (we hebben trouwens geen auto), alle afval netjes gescheiden,... De meeste mensen doen maar wat hun het best uitkomt, zonder rekening te houden met de natuurvervuiling. Spijtig!

Anyway, vandaag gaf de weegschaal opnieuw 61,9 kg aan, tevens het startgewicht bij mijn "eigen dieet op maat" (enkel chips in 't weekend en 1x/week zumba). Zucht. Voor 't eerst in m'n 31-jarig bestaan op dieet en 't lukt al ni goed meer...

Geen opmerkingen: