maandag 4 januari 2010

'n nieuw jaar

Ondanks m'n overgang van oud op nieuw in mineur, besef ik dat het vééééél erger kan. Vandaag alleen al hoorde ik van enkele naasten hoe hun nieuwe jaar gestart is. Eén z'n grootvader heeft een hartaanval gekregen en 12u zonder hulp op de grond gelegen. Gezien die zich net aan 't omkleden was om te gaan slapen, had hij niks om z'n bovenlijf, met 2 gebroken ribben en een longontsteking als gevolg. De mens is ocharme 81 jaar. Een ander haar vader heeft één of andere erge ziekte, maar de dokters weten niet wat er exact aan de hand is. Vaderlief heeft al zo'n 15 kilo verloren. Bij nog een ander is de vader van een goede vriendin overleden. En zo gaat dat maar door. En ik zit hier te treuren over het verleden...

Vandaag was m'n eerste werkdag van het nieuwe jaar. Eens thuis, vond ik dat de dochter er niet zo levendig uitzag. Vorige week had ze reeds overgegeven wanneer ze bij oma & opa gaan logeren was. Volgens hen wegens het hoge gehalte aan slijmpjes in de maag. Dus hollen ze naar de apotheek. Vervolgens kloeg onze dochter veel over buikpijn. Met diarree in de nachtelijke pamper als gevolg. Wij weten het aan de hoestsiroop, dus schakelden we over op onze gebruikelijke siroop, zonder advies van de dokter, omdat het feestdagen waren. Maar vandaag was er nog steeds wat buikpijn, gepaard met hoofdpijn. Tijd dus om de dokter in te schakelen! Ons prutske voelde zich nochtans top, maar zelf vond ik dat ze er niet zo gezond uit zag. Zelf wou ze liever naar de turnles ipv naar de dokter. Maar ik heb m'n been stijf gehouden. Nu moet ze 1 week thuisblijven, ze heeft een infectie op de luchtwegen en moet dit uitzieken. Na 1 werkdag moet er dus al iemand van ons thuisblijven. Het wordt m'n vriend, want ik heb té veel werk liggen. Eén van m'n helpende collega's is niet meer komen opdagen en de andere verwacht ik ook niet morgen. Van haar kreeg ik het daarstraks het berichtje dat haar papa 15 kg vermagerd was... Anyway, we zijn daar niet al te blij mee, want mijn vriend is vorig jaar meermaals afwezig geweest : ziek, sociaal verlof (dochter ziek),...

Vandaag is het hier "kapot-dag" : eerst laat de micro van dochterlief haar nieuwe piano het afweten, vervolgens de fiets van mijn vriend en ietwat later ook nog diens GSM. Grrr!

Geen opmerkingen: